sobota, 13 kwietnia 2013

Muzea, galerie... czyli bieg przez kulturę.

Dodatnie temperatury! Czyż to nie cudowne? Wraz ze zmianą pogody na lepsze, doznałam coś w rodzaju wybudzenia z zimowego snu. Mam ochotę zrobić mnóstwo rzeczy.
Ostatnio będąc na spacerze koło Wisły doszłam do jednego wniosku. Tyle lat w Krakowie, a są miejsca w których nigdy nie byłam! Mam na myśli muzea i galerie. Staram się takie miejsca odwiedzać regularnie, a jednak na mojej liście pozostało jeszcze kilka pozycji do "przeżycia". Nie jest to takie proste, gdyż Kraków posiada jedną z najbogatszych kolekcji muzealnych w Europie Środkowej! A i ciągle powstają nowe miejsca, co mnie bardzo cieszy. Nie mogę doczekać się Muzeum Tadeusza Kantora  :)

 I tak w ostatnim czasie:

Muzeum Armii Krajowej - zaliczone

http://www.muzeum-ak.pl/index.php 

Miejsce wzruszające i zrobione w nowoczesnym stylu. Naprawdę warto zobaczyć!

Muzeum Archeologiczne - zaliczone 

Trochę dziwnie chodziło mi się w sali z kościotrupami. Godne uwagi.


Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK -
zaliczone

Sztuka współczesna nie do końca znajduje porozumienie z moimi neuronami. Całość jednak imponująca.

Fabryka Schindlera - zaliczone
I tu link do projektu:
 Projekt, realizowany w ramach programu „Patriotyzm Jutra”, miał na celu odnalezienie i utrwalenie relacji osób, które w czasie II wojny światowej, z narażeniem własnego życia, ratowały Żydów skazanych przez nazistów na zagładę.
 http://sprawiedliwi.mhk.pl/


Podziemia rynku -
Dom Jana Matejkizaliczone
Jak na muzeum znajdujące się w kamienicy jest całkiem pojemne. Trafiłam na wystawę pełną ciekawostek, różnych pamiątek należących do Jana Matejki. Piękne meble, piękne wnętrza. Duch dawnych mieszkańców jest w pełni wyczuwalny!



Kamienica Szołayskich -
Muzeum Lotnictwa Polskiego -





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz